[vc_row css=”.vc_custom_1584024746283{padding-top: 100px !important;background-color: #fcfcfc !important;}”][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1593931047495{padding-right: 10% !important;padding-left: 10% !important;}”]

مقدمه

استارت این مجموعه از 1388/5/16 کلید خورد و پس از 1825 روز تحقیق و تلاش و بررسی عوامل موفقیت و شکست شرکت های بزرگ داخلی، خارجی و بین الملل و ایجاد یک  SWOT بسیار جامع در حوزه کسب و کار با یاری خداوند متعال و مدد امیرالمومنین علی (ع) در  19دی ماه سال 1393    در شهر اصفهان شروع به کار کرد. طرح اولیه این هلدینگ مشتمل بر یک سازمان مرکزی برای تعیین، راهبری و پایش با برنامه ای هوشمند 7300 روزه با نام کافل و مجموعه ای از 72شرکت ها به صورت SBU  در حوزه های 1) خدمات 2) بازرگانی  3)عمران 4)کشاورزی 5)معدن 6)سرمایه گذاری 7) صنعت  در 14 نقطه دنیا بنا نهاده شد که در فاز یک ، هلدینگ خدمات با SBU   12 شروع به فعالیت در حوزه پر پتانسیل خدمات نمود

چه چیزی  باعث احساس  خوب  در زندگیتان می  شود؟

ما در کافل همواره متعهد به ایجاد فرهنگ ایرانی اسلامی هستیم که بر پایه تمدنی کهن ، بتواند شرکتی واقعاً جهانی شود، فرهنگی که درست به اندازه بازارهای خدمات‌رسانی ما و محصولات مان نام پر آوازه ایرانی را بر تارک قلل موفقیت حک کند و با افتخار بگوییم « ساخت ایران»

ما به دنبال استعدادهای برجسته جهانی و رهبران آینده ای هستیم، کسانی که برای رشد و تکامل ما و تبدیل شدن به شرکتی واقعاً جهانی، حیاتی و ارزشمند هستند. “حرکت” کلید اصلی برای رسیدن به موفقیت است، حرکت رسالت مختوم ماست ، فصل بعدی تاریخ ما در شرف شروع است. : بیا هرچه نمی خواهند بگوییم،  بگذار هرچه نمی خواهیم بگویند، باران که ببارد از دست چتر ها کاری ساخته نیست، ما اتفاقی هستیم که افتاده ایم ، حرکت بزرگِ ما آغاز شده و ما موفق خواهیم شد. هر کسی باید رویایی داشته باشد ، رویای شما مهم است  زیرا آینده تان را شکل می دهد ؛ رویای ما شرکت بین المللی و جز ده برند بزرگ دنیاست

فقط کافیست این حقیقت را “باور” کنیم.

ما فاصله فکر و عمل را بر می داریم . ما فضایی را آماده خواهیم کرد که هرکس علاقه مند پیشرفت ایران بزرگ است با هر نگاهی و هر اعتقادی بتواند به آرزوهای خود برسد و گامهایی موثر جهت استیلای این کشور بزرگ بردارد ، ما آدم های حرفه ای را دعوت می کنیم و آنها به ما می گویند چگونه ما به اهدافمان برسیم ، پس به ما بپیوندید و نقشی واقعی در شکل دادن آینده‌مان، و به ارمغان آوردن دستاورد بزرگ بعدی در زندگی، نقشی واقعی ایفا کنید

کافل را بیشتر بشناسیم
کافل در لغت به معنی :کفیل ، سرپرست ، نگهدارنده ، ضامن ، قیم ، ولىِّ امر و قَیِّم بچّه یتیم ، عیالمند ،
کافل یکی از صفات امیر المومنین علی علیه السلام کافل الیتیم پدر یتیمان  است

سخاوتمند 85%
فرار 79%
فعال 64%
جدی 62%
شاد 52%

کافل از احساس مردم:

این اثر ناخودآگاه است که نام کافل بر روی افراد است. به عبارت دیگر، این چیزی است که مردم وقتی که این کلمه را می شنوند ناخودآگاه را درک می کنند. برای ویژگی های بسیار مشخص، معنای ناخودآگاه احساسی کلمه قوی تر است. این نگرش ناخودآگاه بسیاری از مردم هنگام شنیدن این کلمه است. توجه داشته باشید که ویژگی مشخص تر – اهمیت عاطفی و ناخودآگاه کلمه قوی تر است.

فلسفه

امیرالمؤمین در حکمت 370 و قبل از ارائه خطابه و سخنرانی معمولاً این جمله را بیان می‌کردند: «ای مردم از خدای بترسید، هیچکس بیهوده آفریده نشده است تا عمر در خوشی به بازی گذراند و هیچکس به خود واگذار نگردیده است تا جهان را بی‌فایده سپری سازد.»

بیانیه چشم انداز

تبدیل شدن به برند برتر و تاثیر گذار در حوزه داخلی و بین المللی در عرصه های مختلف اقتصادی، هلدینگی آینده ساز با تاکید بر کرامت انسانی و الهی

ماموریت:

ایجاد 110000 نفر فرصت شغلی

آرمان سازمانی :

برنامه ی5 ساله‏ی اول هلدینگ کافل رسیدن به رنکینگ  100 برند  برتر ایران  بویژه در حوزه گردشگری و صنایع دستی می باشد.

در 5 ساله ی دوم هلدینگ می بایست در منطقه غرب آسیا جز 100 برند مطرح بوده و در 10 ساله ی دوم اهداف این هلدینگ رسیدن به رنکینگ 100 برند اول دنیا تا سال 1414 و رساندن برندهای ایران به سطح برندهای مطرح جهانی

در کافل، آنچه خدماتمان را از مرز کیفیت عالی می‌گذراند و موفقیت را برای شرکت به ارمغان می‌آورد چیزی نیست جز” کار گروهی”

ارزشها :

فلاح و رستگاری در صداقت است، آرمان خواهی انسان مستلزم صبر بر رنج هاست

ارزشهای کسب و کار :

این هلدینگ با هدف ایجاد 110000 شغل تا سال 1414 ایجاد شده و دو بال رسیدن به این هدف سینرژی  و جامعه آماری در دسترس این مجموعه است.

ارزش‌هایی که منش کافل را تعریف می‌کنند

به باور کافل، کلید کسب و کار خوب و موفق داشتن ارزش‌های عالی در زندگی است. از همین رو، کلیه تصمیمات شرکت‌مان بر پایه ارزش‌هایی بنیادی و منشور اخلاقی  ایرانی اسلامی دقیقی بنا می‌شوند.

مـا  با همه اشتباهات و تقصیرهایمان، مـا هستیم. مـا تنها یک چیز، یک روز و یک نفر نیستیم. ما کافلی هستیم

افراد

به بیان ساده، هر شرکتی برابر است با افرادی که آن را تشکیل می‌دهند. ما در کافل متعهد به این هستیم که فرصت‌های فراوانی را در اختیار افراد خود قرار دهیم تا به نهایت قابلیت‌های خود دست یابند.  ویک زندگی موثر و مفید داشته باشند به همین منظور لیست آرزو های آنها را گرفته وسعی در برآورده کردن آنها می کنیم

حرفه ای

تعریف کافل از یک فرد حرفه ای : شخصی در یک زمان مشخص روی یک کار مشخص که قابل اندازه گیری و ثبت باشد، با عشق کار می کند.یک حرفه ای صادق، راستگو، متعهد،متخصص، دارای روحیه کارتیمی ( هم تکنیک هم تاکتیک )، به روز، دلسوز، قاطع و مهربان است. این فرد باید تمامی مراحل V8 تکاملی کافل را کاملا یادگرفته و اجرا کند و تبدیل به یک ژنرال گردد

کار تیمی Team Working

یک شرکت تنها زمانی می‌تواند موفق باشد که برای دیگران موفقیت و فرصت بیافریند. کافل متعهد به این است که در همه جوامع سراسر دنیا که در آن‌ها فعالیت می‌کند، نسبت به جامعه و انسان ها مسئول باشد.

ویژگی های اعضای تیم

می توان اعضای هر تیم را به منزله بازیگرانی در نظر گرفت که در آن به ایفای نقش می‌پردازند. الگوی رفتاری هر یک از اعضا به گونه‌ای است که کمک می‌کنند تا دیگران، صرف‌نظر از میزان استعداد خود، نقش مؤثرتری در تیم داشته باشند. این افراد بیش از هر چیز به تیم و کار گروهی می اندیشند. به طور کلی می توان ویژگی های زیر را برای بازیگران یک تیم بیان نمود که با بهره گیری از آن ها، نقش تیمی خود را به خوبی بازی خواهند کرد:

سازگار و انعطاف‌پذیرند- هم دست و هم داستانند – تعهدپذیرند -لایق و باکفایت هستند – قابل اعتماد هستند – انضباط دارند  – یاران، تیم را بالا می‌کشند – مشتاقند- احساس رسالت می‌کنند – آماده‌اند- در پی ارتقاء خویشند – مشکل گشایند – پی‌گیر و نستوه‌اند-آموزش‌پذیرند – از نظر روحی، ثبات دارند – خلاق هستند-

هدف گذاری

اهداف استراتژیک : اهداف استراتژیک هلدینگ کافل ایجاد رویکرد جدید در ادبیات کسب و کار ایران و تبدیل این هلدینگ به یک شخصیت مطرح جهانی در بیست سال آینده است.

رقابت اصل بقای هر سازمان است و هلدینگ بایستی بر مبنای اصول رقابت پایدار ساخته شود.

رقابت نوعی مبارزه است و اگر هلدینگ در این مبارزه پیروز شود و در مسیر تجارت بر رقبا فائق آید می تواند به اهداف عملیاتی خود برسد.

ما به رقابتی عادلانه مطابق با قانون و اصول اخلاقی تجاری متعهدیم.

تعهد ما به عنوان یک شرکت آینده ساز به داشتن عملکردی مسئولانه می باشد در کافل همیشه حق با مشتری است

کافل متعهد به پیروی از قوانین و مقررات محلی و نیز اعمال منشور اخلاقی جهانی و دقیقی به کلیه کارمندان خود می‌باشد. این شرکت معتقد است مدیریت اخلاقی نه تنها ابزاری برای پاسخ به تحولات سریعی است که در محیط تجاری جهانی رخ می‌دهد، بلکه وسیله‌ای است برای جلب اعتماد افراد ذینفع مختلف خود، که شامل مشتریان، سهام‌داران، کارمندان، شرکای تجاری و جوامع محلی می‌شود. کافل، با هدف تبدیل شدن به یکی از مقیدترین و منظم ترین شرکت‌های جهان به اصول اخلاقی، در کنار پرداختن به یک مدیریت شرکتی معقول و شفاف، همچنان کارمندان خود را تحت آموزش  و یادگیری دائمی قرار می‌دهد و از سامانه‌های نظارتی  دقیق استفاده می‌کند. در این نظام همیشه برای افراد موثر و شایسته مسیری برای پیشرفت خواهد بود و افراد در یک گردونه صحیح  همیشه در حال بروز رسانی مهارت ها و اخلاقیات خود خواهند بود.

اهداف عملیاتی : هلدینگ کافل در فاز اول به بررسی وضع موجود کسب و کار در ایران پرداخته و با استفاده از جدیدترین الگوهای کسب و کار اسلامی ایرانی با عنایت به مفاهیم بیشینه بزرگ و تمدن عالیه اسلامی، ایرانی اقتصاد مقاومتی، به عنوان نمونه عملی و مستند موفقیت در کسب و کار با استفاده از الگوهای اسلامی ایرانی مطرح شود.

در فاز دوم هلدینگ کافل پس از آسیب شناسی صنایع موجود اقدام به ایجاد اتاق فکر و کارشناسی نموده و ضمن بررسی راه حل های رفع آسیب های موجود و با استفاده از مشورت صاحب نظران اقتصادی فعالیت اقتصادی خود را در رسته های 7گانه شروع نموده و با هدف گذاری بازار ایران در سطح ملی در گام اول و بازارهای جهانی در گام بعد فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

در فاز سوم هلدینگ کافل بنا به درخواست نهادها و سازمان های تصمیم ساز یا صاحبان کسب و کار ضمن ارائه خدمات مشاوره ای و فنی و کمک به اجرای موارد مورد نظر و نظارت بر حسن انجام آن به مستند سازی و ارائه آن به عنوان یک مدل بومی و ملی به سازمان های تصمیم گیر و صاحبان کسب و کار می پردازد.

امنیت شغلی و زندگی با سطح بالای رفاه و آرامش برای پرسنل، اولین وظیفه ی سیستم مدیریتی هلدینگ کافل خواهد بود. 

بیانیه هدف

هلدینگ کافل با هدف آنالیز و بررسی وضعیت کسب و کار شرکت ها و سازمان ها و ارائه راهکار برای توسعه متوازن و اصولی کسب وکار های اسلامی و ایرانی به صورت واقعی و قابل اندازه گیری نتیجه، با بهره گیری از جدیدترین متدها و تازه های کسب و کار در جهان  به صورت کاملا کاربردی، مشاوری امین و حرفه ای برای مدیران و صاحبان کسب و کارهای اسلامی و ایرانی در بازه زمانی مشخص و دوره های خاص می باشد.

توسعه اهداف

کمک به تعیین معیار استانداردهای کسب و کار و برندینگ با توجه به الگوهای جهانی و قوانین و مقررات اداره استاندارد ایران

شناسایی موانع در فرایند تحقق هدف شرکت ها و برندهای ایرانی و کمک و نظارت بر رفع آنها

تعیین عوامل بحرانی موفقیت در کسب و کار

هلدینگ کافل با شناسائی عوامل بحرانی که میتواند در طول مسیر، پروژه های کسب و کار در ایران تحت تاثیر قرار داده و چالش هائی که ممکن است سازمان با آن روبرو شود بررسی و در اختیار مدیران و تصمیم گیرندگان شرکت ها و سازمان ها قرار می دهد.

عوامل بحرانی موفقیت مهم ترین مولفه هایی هستند که در موفقیت های سازمان نقش ایفا می نمایند.

تمامی شرکت های تابعه هلدینگ کافل سهمی برای پژوهش در رشته ی مربوطه اختصاص داده و دارای واحد R&D می باشند.

بال های کافل:

1- هم افزایی یا سینرژی

ما عملکردهای خود را به گونه ای ارایه می دهیم که افراد دست آورد های ما را بینند و ما سعی می کنیم برنامه های خود را مرحله به مرحله به نتیجه موفقیت آمیز برسانیم. تا بسیاری از مردم نسبت به این موفقیت ها نه در قالب کلمات بلکه بنا به شواهد عینی اطمینان حاصل کنند

2- جامعه آماری:

دنیا دهکده کوچک است در هزاره سوم داشتن سبدی از مشتریان یک قدرت است ما سعی می کنیم هر روز جامعه آماری خود را گسترش دهیم

رنگ سازمانی کافل: آبی فیروزه ای

 هر روز زندگی کن

نماد های کافل: عقاب و قطار پرسرعت

شعارهای کافل:

خوب باش تا احساس خوبی داشته باشی

1393: همه چیز زیر یک سقف، از کافل بخواهید.

1394: مـا با همه اشتباهات و تقصیرهایمان، مـا هستیم. مـا تنها یک چیز، یک روز و یک نفر نیستیم. ما کافلی هستیم.

1395: قاطع ولی مهربان

1396: از همه فشنگ هایت استفاده کن  اگر حالانه   پس کی؟

1397: هیچ یک از ما به اندازه همه ما هوشمند نیست

1398: فقط آدم های ضعیف به اندازه امکاناتشان کار می کنند

1399: میزان فرصتی که در بحران ها وجود دارد، در خود فرصت ها نیست

مسیر قله کافل : تدبیر – همت – توکل- صبر- راه های رسیدن به قله است

قوانین هلدینگ کافل

ویترین باز

تمامی قوانین ثابت و متغیر در هلدینگ کافل با رعایت اصول مدیریت کایزن و آئین نامه های اجرایی ویترین باز در هلدینگ تدوین گردیده و به صورت کاملا آزاد و از روز اول در اختیار همه ی پرسنل به صورت شفاف قرار می گیرد تا پرسنل بتوانند با چشمانی باز و تصمیم درست به جمع خانواده بزرگ هلدینگ کافل بپیوندند.

ما از طریق ثبت داده‌های حسابداری دقیق، شفافیت را در حسابداری خود حفظ می‌کنیم. تا همه خانواده کافل از امنیت خاطر لذت ببرند

ما کلیه تراکنش‌ها را به طور دقیق ثبت و مدیریت می‌کنیم تا به افراد ذینفع خود به وضوح نشان دهیم که فعالیت‌های تجاری‌مان پیرو معیارهای حسابداری بین‌المللی و همچنین مقررات حسابداری هر کشور است. همانطور که قانون مقرر کرده است، ما در ارائه اطلاعات شرکت و جوانب اصلی مدیریت، مانند تغییرات مالی شرکت، شفافیت به خرج می‌دهیم.

ما زندگی خصوصی و عمومی افراد را از کلیه فعالیت‌های تجاری کاملاً متمایز می‌کنیم.

ما فضایی سالم ایجاد می‌کنیم.

ما هیچ‌گونه رفتاری که بتواند به روابط سالم همتایان لطمه وارد کند را مجاز نمی‌شماریم؛ برای ما هدف وسیله را توجیه نمی کند. ما هیچ‌گونه فرقه‌ای را در گروه خود تشکیل نمی‌دهیم که بتواند باعث ناسازگاری در داخل گروه شود، یا هیچ گروه‌های خصوصی سازمان‌دهی نمی‌کنیم.

رضایت مشتری اولویت اول ما است.

ما خدمات و محصولاتی ارائه می‌دهیم که نیازها و انتظارات مشتریان‌مان را برآورده می‌کند. ما رابطه‌ای صادقانه و دوستانه با مشتریان خود داریم و پیشنهادات و انتقادات آنها را خاضعانه پذیرا هستیم

ما تلاش‌هایی در جهت بهبود «کیفیت زندگی» کارمندان خود انجام می‌دهیم.

امنیت شغلی و زندگی با سطح بالای رفاه و آرامش برای پرسنل اولین وظیفه ی سیستم مدیریتی هلدینگ کافل خواهد بود.

ما فرصت‌هایی برابر را در اختیار همه کارمندان خود قرار می‌دهیم و رفتاری عادلانه مطابق با توانایی‌ها و عملکرد آنها داریم. ما خودشکوفایی بی وقفه را به کارمندان خود توصیه و از بهسازی‌های لازم برای انجام وظایف حمایت می‌کنیم. بعلاوه، محیطی کاری مناسبی می‌سازیم که امکان خودمختاری و خلاقیت در کار در آن فراهم باشد تا بتوانند از مواهب الهی برای زندگی بهتر بهرهمند شوند

ما در کافل التزام داریم که اگر به انتخاب افرادشایسته اهتمام ورزیم با این دنیای متحول بهتر سازگار می شویم

ما می دانیم که  افراد شایسته چندان نیاز به برانگیختن و مدیریت سفت وسخت ندارند، محرک های درونی  آنها رابه سوی آفرینش دستاورد های بزرگ و عضویت درسازمانی پرافتخار رهنمون می سازد.

ما می دانیم که  با حضور افراد ناباب سازمان روی بزرگی را نخواهد دید، آرمان بزرگ، انسان بزرگ می خواهد و با انسانهای حقیر نمی توان به آرمان های بزرگ دست یافت. آدم های کوچک حتی اگر لباس بزرگ هم بپوشند باز هم کوچکند.

ما اعتقاد داریم که مدیران شرکت های برجسته ساختن بناهای ماندگار و بزرگ جزء اصول اخلاقی و نهادین این مدیران است و طرح حقوق ومزایا نمی تواند راه و رسم نهادینه را عوض کند، شرکت های برجسته یک اصل ساده را فهمیده اند : افراد شایسته کارهای به جا و شایسته می کنند و بهترین نتیجه ممکن را به بار می آورند. فارغ از اینکه نظام انگیزش آنها چگونه است.

ما باور داریم که در شرکت های برجسته نیزحق الزحمه و مشوق اهمیت دارد اما به این شرکتها اینطور نیست که بوسیله حقوق و مزایا در افراد نادرست و نامناسب رفتار مناسب ایجاد نماید و آنها را به افراد مناسب و شایسته مبدل نماید بلکه اول باید افراد مناسب و شایسته را انتخاب کرد و سپس به فکر حفظ آنها بود.

کافل معتقد است که سرمایه شرکت های موفق و بزرگ افراد شایسته آن است و همچنین شرکت پیشرو کم تر به سراغ تحصیلات، تجربه عملی، آگاهی های خاص یا مهارت خاص می رود. آنها بیشتر به منش افراد و کردار آنها توجه دارند. آنها منکر علم وتجربه نیستند بلکه معتقدند این صفات اکتسابی است ولی کردار،اخلاق کار، هوش، تعهد،و بالاخره وفا داری به تیم، صفات بنیادی انسان است.

ما در کافل ایمان داریم که سختگیری یعنی به کارگیری دائم معیارهای دقیق و سختگیرانه درهمه رده های سازمان به خصوص در رده مدیریت یعنی کارکنان شایسته نباید نگران شغل و مقام خود باشند بلکه باید فقط نگران کار ومسئولیت باشند وهمچنین در شرکت های زیر مجموعه سختگیری به بالایی ها بیشتراز پایینی ها وارد می شود زیرا آنها بار اصلی مسئولیت گرداندن کسب وکار رابه دوش دارند

ما می دانیم که چالش رهبری در این است که قوی باشی، اما نه گستاخ، مهربان باشی، اما نه ضعیف، جسور باشی، اما نه موجب آزار دیگران، متفکر باشی، اما نه تنبل، افتاده باشی، اما نه کمرو،سربلند باشی، اما نه مغرور، شوخ طبع باشی اما نه بدون ملاحظه و بدانی که انضباط پل بین اهداف و دستاورد هاست.

همه فعالیت ما بر اساس بینش عمیق و مثبت نسبت به آینده می باشد . در کافل برای انسان های با افکارمنفی هیج جایی نیست

ما آدم های حرفه ای را به استخدام دعوت می کنیم و آنها به ما می گویند چگونه ما به اهدافمان برسیم

از نظر هلدینگ کافل هنر و استعداد واقعی در انتخاب است

و مدیران هلدینگ بایستی همیشه مترصد جذب و  انتخاب نیروهای زبده و نخبه پروری باشند.

جانشین پروری

– جانشین پروری یکی از اصول امتیازی در شرکت تابعه ی هلدینگ کافل خواهد بود بدین ترتیب کسانی که بتوانند جانشینی برای سمت خود با توجه به قوانین هلدینگ پرورش دهند راه خود را برای ترقی و جانشینی سمت موجود به فرد دیگر هموار نموده اند.

کار تیمی

– روحیه کار تیمی یکی از ملاک های امتیاز دهی به پرسنل است و در هر مرحله کاری اگر مدیریت به این تشخیص برسد که هر یک از پرسنل فرد گرایی کرده و روحیه کار تیمی را تضعیف می نماید با دادن امتیاز منفی به صورت مکتوب تذکر خود را به آن فرد اعلام می نماید. بالاترین نماد کار تیمی استفاده از کلمه ی ” ما ” در هر همه ی امور  و پرهیز از استفاده از کلمه ی ” من ” می باشد.

یادگیری دائمی

– یادگیری دائمی یکی از ملاک های امتیاز دهی به پرسنل در شرکت های تابعه هلدینگ کافل می باشد. حضور به موقع و مشارکت در کلاس های آموزشی مدیریتی و اجرای موارد آموزشی در امور محوله اجرایی در شرکت تاثیر مستقیم در امتیازات فرد خواهد داشت.

صداقت

– راستگویی در گفتار و رفتار از نظر نظام مدیریت هلدینگ بسیار مهم بوده و یکی از ملاک های اصلی پرسنل جهت امتیاز دهی می باشد.  بدیهی است هلدینگ کافل به هیچ عنوان از دروغ گذشت نخواهد کرد و دادن اطلاعات غلط و دروغ از جمله مواردی است که می تواند فرد را از رسیدن به مراحل بالاتر در شرکت باز دارد.

نظم شخصی

– نظم شخصی و کاری نیز دارای امتیاز مشخص در فرم تعالی فردی پرسنل می باشد برای هلدینگ کافل داشتن پرسنل منضبط از نظر تفکری و عملکردی بسیار حائز اهمیت است و بی نظمی اثر بالایی در عدم توفیق پیشرفت در هلدینگ کافل دارد.

وفاداری

– وفاداری فرد در نظام تعالی هلدینگ کافل بسیار مهم تر از تخصص فرد است زیرا فرد قابلیت یادگیری تخصص را دارد ولی عنصر وفاداری بایستی در وجود پرسنل باشد.  بنابراین عدم وفاداری به اهداف، افکار و پروژه های کاری هلدینگ کافل یکی از خط قرمزهای مجموعه هلدینگ می باشد و عدم وفاداری قابل اغماض و بخشش نیست.

بدیهی است وفاداری بدون تعقل و بصیرت معنا ندارد و ملاک اثبات وفاداری فرد نسبت به هلدینگ 3 عامل زمان، توجه و فرآیند یادگیری می باشد.

پرسنل وفادار به هلدینگ تمامی تلاش خود را در جهت ساختن زندگی سالم شخصی و بهبود عملکرد هلدینگ کافل می نمایند.

کرامت انسانی

کرامت انسانی از اصول پایه ای و بنیادین هلدینگ کافل است.پرسنل از بدو ورود آزمایشی به هلدینگ و شرکت های تابعه تا رسیدن به بالاترین مراتب اجرایی در هلدینگ ملزم به حفظ کرامت های انسانی افراد هستند.  بدیهی است عدم رعایت کرامت انسانی افراد انحراف از اصول نهادین هلدینگ محسوب می گردد.

مثبت نگری

– مثبت نگری بایستی جزیی از شخصیت پرسنل هلدینگ کافل بوده و داشتن افکار منفی و عدم اطمینان به آینده از مواردی است که روحیه کار تیمی را تخریب می کند. بدیهی است با افرادی که با اطمینان به آینده و افکار مثبت به تلاش و کار می پردازند هلدینگ رفتار امتیازی مثبت داشته و در مقابل هر گونه منفی نگری مقاومت می نماید.

توجه

– داشتن حداقل امتیاز اثربخشی یکی از ملاک های پیشرفت پرسنل در هلدینگ کافل می باشد و افرادی که در چند دوره متوالی امتیاز اثربخشی آنها کمتر از حد انتظار هلدینگ کافل باشد در مرحله اول کارت یادآوری و در مرحله دوم کارت زرد و در مرحله بعد از مجموعه جدا خواهند شد.

بصیرت

نقش داشتن بصیرت در همکاری هلدینگ کافل با افراد بسیار پر رنگ و حیاتی است. هلدینگ کافل برای همکاری دراز مدت با هر فرد بایستی به داشتن بصیرت در آن فرد اعتماد نموده و اشخاص بی بصیرت در نظام تعالی هلدینگ کافل پیشرفت نخواهند کرد.

عنصر بی بصیرت شامل 2 مقوله ی مهم آگاهی و شناخت می گردد. با این تعریف فرد بایستی هم به مسائل زمان خود در امور تجاری، فرهنگی و سیاسی آگاه بوده و هم شناخت درستی به خط مشی گروه های مختلف تجاری، فرهنگی و سیاسی داشته باشد .

برای رسیدن به این مطلوب تمامی سطوح هلدینگ کافل بایستی از محضر اساتید بازار، اساتید اخلاق و جریان های موجود جامعه اطلاعات کسب نموده تا بتوانند در زمینه های مختلف تصمیماتی درست و بر پایه اصول تجاری و اخلاقی بگیرند.

ما سیستمی را طراحی و اجرا می کنیم که هر جای دنیا هر خدمت ما مشخص و کد رهگیری داشته باشد. ما همه خدمات به مشتری هایمان را در جهان مانیتورینگ می کنیم

چرا هلدینگ کافل

هستی تحول است و سکون مرگ . تا هنگامی که متحول می شویم زندگی می کنیم . آنگاه که از تحول باز  می ایستیم لحظه توقف زندگی است . جالب است که حفظ بقاء و حیات در غریزه انسان نهفته است ولی گاه ترس ها محافظه کاری و هراس از ناشناخته ها ما را بر آن می  دارد که تن به ماندگاری سکون و حتی نابودی دهیم .در دنیای سازمانی و کسب و کار نیز آنان که آرامش خیال را در بستن چشم ها بر تحولات دنیای اطراف می جویند ، مرگ زودرس را استقبال می کنند . پس حفظ بقاء راز هستی است . تلاش برای ماندن ، اساس فعالیتهای بشری است ماندگاری فلسفه بسیاری از تلاش های روزانه ما را شکل می دهد : می سازیم تا بمانیم . ما هرروز می سازیم برای ماندن در غیر این صورت تلاش ما تلاشی مذبوحانه است . این اصل در سازمان ها نیز صادق است . مدیران موفق تاریخ ،‌آنانی بوده اند که ساخته اند و مانده اند.

جهان امروز بیش از هر عصری دیگر میدان مسابقه اقتصادی شده و اقتصاد بیش از هر زمانی دیگر به علم و دانش و فکر و اندیشه متکی شده است . برندگان مسابقه سازمان هایی هستند که مقتضیات و منابع با ارزش زمان را بشناسند و خود را به ابزارها و برگ های برنده مجهز کنند

در این راستا اندیشیدن به آینده ، فرارفتن از مرزهای کنونی و قرار گرفتن در جهانی است که پیوسته در حال شدن است. از دهه ۱۹۹۰ برنامه‌های آینده‌پژوهی بخشی، منطقه‌ای و ملی در سازمان های دولتی و خصوصی از اهمیت ویژه‌ای برخودردار بوده‌است. حوزه‌های فعالیت آینده‌پژوهی بسیار گسترده‌است و طیف وسیعی از برنامه‌های توسعه علمی، فناوری، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را در برمی‌گیرد. آینده‌پژوهی یک ابزار تصمیم‌گیری دولتها در فرآیند سیاستگذاری و وسیله‌ای برای پاسخگویی به پرسشهای راهبردی جامعه در یک چشم‌انداز بلندمدت است. آنچه که لزوم توجه به آینده‌پژوهی را ایجاب می‌نماید، چالش هایی است که همه دولت ها و بنگاه ها چه در سطح محلی و ملی و چه در سطح جهانی با آن روبه رو هستند. چالش هایی از قبیل:افزایش رقابت،افزایش جمعیت و افزایش سطح توقعات عمومی،افزایش اهمیت علم و فناوری و تغییرات سریع فناوری، دغدغه‌های اجتماعی ، فناوری‌های نوظهور،ظهور شیوه‌های نو در سیاستگذاری،اثرات هزاره سوم و روبه رو شدن با چالشهای پیچیده،جهانی شدن و …

درشرایط پیچیده امروز جهان کسب وکار ، عوامل ناپایداری محیط های بازار، کاهش تصدی دولت ها، رشد طبیعی شرکت ها وبنگاها وتلاش آنان برای کسب سهم بیشتری از بازار و نیز امکان ورود به فعالیت های جدید سود آفرین موجب شده است که مقوله ادغام وگروهی شدن شرکت ها در قالب شرکت مادر (هلدینگ) نه تنها در کشورهای توسعه یافته بلکه در ممالک در حال توسعه نیز متداول و رایج شود. سازمان های توانمند به منظور استفاده بهینه از توانمندی شرکت، افزایش کارایی مدیریت، انعطاف پذیری در مقابل رقابت، کاهش هزینه، ارزش آفرینی(هم افزایی در کلیه امور ممکن از چانه زنی ها گرفته تا مباحث اجرایی) ، بهره گیری از مزیت های نسبی در کشورها ونیز مصون سازی سرمایه گذاری فعالیت های خود را به صورت هلدینگ در می آورند .تا به این ترتیب ضمن چیره شدن بر مشکلات خود و تداوم حیات، به رقابت در سطوح بالاتر و فعالیت در عرصه جهانی بپردازند.

اثرگذاری شرکت های هلدینگ در بخش های مختلف اقتصادی بسیار با اهمیت است و بسیاری از کشورها به اسم شرکت هایشان شناخته می شوند. لذا اثر بخشی فعالیت ها در اقتصاد نوین جهانی به اثربخشی راهبردهای شرکت های هلدینگی بستگی دارد. از این رو سازمان های توانمند تمایل زیادی برای فعالیت در قالب هلدینگ وبهره گیری ازتوانایی های یکدیگر دارند. تا بدین وسیله ضمن فائق آمدن بر مسائل و مشکلات خود به رقابت درسطوح بالاتری و فعالیت در عرصه جهانی بپردازند.

در کشور ما ، موفقیت تلاشهای انجام شده در زمینه گروهی شدن شرکت ها وفعالیت به صورت شرکت های هلدینگ، مستلزم توجه به دو موضوع مهم، یعنی اجرای دقیق فرایند برنامه ریزی استراتژیک وساختار سازمانی متناسب است که در غیر این صورت عملکرد شرکت های هلدینگ در داخل کشور از بازدهی مناسبی برخوردار نبوده ونتیجه چندان مطلوبی به همراه ندارد

امید واریم با ایجاد یک هلدینگ بین المللی بنام کافل از این پس نام پرآوزاه جهانی ایران را فقط با نفت نشناسند بلکه با نام کافل بشناسند

انشااالله

موجیم و وصل ما از خود بریدن است                  ساحل بهانه ایست رفتن رسیدن است[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]