در دنیای وب، همچون سایر شاخههای دانش، فناوریها، سبکها و روند طراحی به سرعت در حال تغییر هستند. معمولاً طراحی مجدد یک وب سایت، زمانی صورت میگیرد که یک سایت به لحاظ گرافیکی و امکانات قدیمی شده و دیگر پاسخگوی نیازهای روز نیست؛ دراین صورت لازم است تا لباسی مدرن و امروزی به تن وب سایت کنیم.
همه ما این جمله را شنیدهایم که “عقل مردم به چشمشان است!”، فارغ از قضاوت در مورد این جمله، اما به نظر میرسد که حداقل در مورد ظاهر وب سایت صدق میکند. نظرسنجیها و تحلیل رفتار کاربران نشان داده است که درصد قابل ملاحظه ای از کاربران اینترنت، اعتبار یک سایت را از روی طراحی و ظاهر آن ارزیابی میکنند. بیشتر آنها ترجیح میدهند به یک سایت تر و تمیز و مدرن با کاربری آسان سر بزنند تا یک وب سایت قدیمی و گیج کننده. در حقیقت وب سایت شما باید به گونه ای باشد که در اولین ورود یک کاربر، تأثیر مثبت خود را بر او بگذارد و نظرش را جلب نماید. اگر بازدید کننده با سایت شما ارتباط برقرار نکند آن را ترک خواهد و یک تجربه نه چندان دلچسب از برند شما در ذهنش باقی خواهند ماند و این خبر بدی برای کسب و کار شما خواهد بود.
یکی دیگر از مواردی که در سایتهای قدیمی باید به آنها توجه ویژه ای کرد، “ایمنی” است. سایتهای قدیمی بیش از سایر سایتها درمعرض خطر نفوذ و آسیب پذیری قرار دارند.
برای موفقیت هر کسب و کاری داشتن یک وب سایت مدرن، جذاب، ایمن و با کاربری آسان ضروری است. وب سایت شما در واقع ویترین و معرف شماست پس با یک سایت قدیمی و بی کیفیت، اعتبار خود را خراب نکنید. اگر مدت زیادی است که طراحی وب سایتتان مورد بازبینی قرار نگرفته، زمان آن رسیده که سایتتان را مجدداً از نو طراحی کنید.
اینفوگرافیک زیر به شما کمک خواهد کرد تا بفهمید که آیا زمان تعالی وب سایت شما فرا رسیده است؟ آیا وقت آن نرسیده است یک سایت شرکتی حرفه ای یا یک فروشگاه اینترنتی مدرن داشته باشید و خود را از دیگران متمایز کنید؟