[vc_row full_width=”stretch_row_content_no_spaces” content_placement=”middle” css=”.vc_custom_1573420129017{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}”][vc_column css=”.vc_custom_1573491199334{margin-top: 0px !important;margin-bottom: -35px !important;padding-top: 30px !important;padding-bottom: 0px !important;}” offset=”vc_hidden-lg vc_hidden-md”][vc_single_image image=”29420″ img_size=”full” alignment=”center” css=”.vc_custom_1584044054104{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}”][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width=”stretch_row_content_no_spaces” content_placement=”middle” css=”.vc_custom_1573420129017{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}”][vc_column css=”.vc_custom_1573491153457{margin-top: 0px !important;margin-bottom: -35px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}” offset=”vc_hidden-sm vc_hidden-xs”][vc_single_image image=”29420″ img_size=”full” alignment=”center” css=”.vc_custom_1584044027479{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}”][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width=”stretch_row_content_no_spaces” content_placement=”top” css=”.vc_custom_1583589156541{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;background-color: #eeeeee !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}” el_class=”reverse-cols-mob”][vc_column width=”8/12″ css=”.vc_custom_1573427243458{padding-right: 30px !important;padding-left: 30px !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1585307870635{margin-bottom: 0px !important;background-color: #ffffff !important;}” el_class=”rad”]

مرکز اطلس غذای ایرانی


ایران با قدمتی چندین هزار ساله در قلب تمدن بین النهرین در طول تاریخ کانون توجه بوده و همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.
طبق اسناد معتبر تاریخی در زمان سلسلۀ ساسانیان (266 تا 642 میلادی) یکی از مهمترین منابع درآمد شاهنشاهی ایران تجارت ابریشم و اخذ حقوق گمرکی از بازرگانان و کاروانیانی بود که از ایران می‌گذشتند. از همان زمان ارزش غذای ایرانی برای بازرگانان و تجار (گردشگران تجاری) معلوم و سبک غذای ایرانی بعنوان یکی از سه سبک غذایی (رومی، ایرانی و چینی) مورد توجه جهانیان در دوران تمدن باستانی جهان در طول تاریخ قرار گرفته است.
یکی از بارزترین و شفاف‌ترین شواهد موجود ایران در دوران تاریخی پس از اسلام نیز در حوزۀ غذای ایرانی است که به عنوان یک میراث ناملموس این مرز و بوم شناخته شده و جایگاه خود را در تاریخ این سرزمین حفظ نموده است. در تمام این دوران رونق، غذای ایرانی نیز با رشد و توسعه صنعت و بازرگانی پیشرفت نموده و ارتباط خود را با فرهنگ غذایی ملت های مختلف حفظ کرده است.
جمع‌آوری اطلاعات و آگاهی رسانی و به تعبیر وسیع‌تر گسترش دانش بطور کامل، امروزه و در آینده نقش بسیار مؤثر و عمیقی را در توسعۀ اقتصادی جوامع بشری به عهده گرفته و در حال حاضر نیز به عنوان ابزاری برای تحقق توسعه و رفاه ملی و بین‌المللی در آمده است.
کسب و کار خلاق محور در حوزه غذای ایرانی، فرصتی است مغتنم تا صاحبان سرمایه و فعالان اقتصادی از طرح های کارآفرینی با محور دانش آفرینی و نوآوری، حمایت نموده و در عین حال با همراهی و مشارکت خود، گام‌هایی اثر گذار در راستای توسعۀ کمی و کیفی صنعت غذایی کشور بردارند. این گونه حمایت‌ها کمک شایانی به رشد و توسعۀ همه جانبه شهرهای پیشتاز عرصه ایده پردازی و کارآفرینی و در نهایت کل میهن عزیز اسلامی می‌کند.
امید است راه‌اندازی موسسه مطالعات راهبردی غذای ایرانی علاوه بر آثار مطلوب در گسترش فرهنگ مصرف کالای ایرانی و تامین سلامتی مردم، گامی مؤثر در جهت اهداف بلند اقتصاد مقاومتی و عمل به منویات مقام معظم رهبری باشد.
اطلس غذای ایرانی، یکی از جلوه‌های بارز عزم راسخ مرکز مطالعات راهبردی غذای ایرانی برای نقش‌آفرینی هر چه بیشتر در عرصه اقتصادی و به دوش کشیدن بار سنگین مسئولیت‌هایی است که این مرکز برای خود و در راستای نیل به سیاست‌های بلند مدت توسعه‌ بخش غذا در اقتصاد ایران تعریف کرده است.
عملکرد اطلس غذای ایرانی نشان می دهد که این اطلس می‌تواند با یک مدیریت و برنامه‌ریزی منسجم نقش چشمگیر و قابل توجهی در دستیابی به اهداف تعیین شده برای مرکز داشته باشد. به همین جهت و در راستای تقویت و توسعه بیش از پیش فعالیت‌های این حوزه، هیات مدیره مرکز تصمیم گرفت تا با تشکیل دپارتمان تخصصی با حضور جمعی از صاحب نظران و کارشناسان، نسبت به جمع آوری و ثبت غذای اصیل ایرانی اقدام نماید. در این راستا جمع‌بندی بررسی‌های کارشناسی و پیشنهادات دپارتمان مذکور در خصوص ساختار و قلمرو فعالیت اطلس پس از برگزاری جلسات متعدد و جشنواره بزرگ غذای ایرانی که در سال 1395 بین استان های تهران اصفهان البرز قم و مرکزی در اصفهان انجام شد طرح ایجاد این مرکز به تصویب مدیران میراث فرنگی و گردشگری کشور رسید تا بتواند نقش خود را در ترویج و آموزش و گردشگری غذا ایجاد کند

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”4/12″ css=”.vc_custom_1573427231483{padding-right: 30px !important;padding-left: 30px !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}”][vc_column_text css=”.vc_custom_1573418661258{margin-bottom: 0px !important;}”]

      در یک نگاه

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1573418587178{margin-bottom: 0px !important;padding-top: 20px !important;padding-right: 30px !important;padding-left: 30px !important;background-color: #ffffff !important;}”]نام شرکت :[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1583951148689{margin-bottom: 0px !important;padding-right: 30px !important;padding-left: 30px !important;background-color: #ffffff !important;}”]

مرکز اطلس غذای ایرانی

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1573418694802{margin-bottom: 0px !important;padding-right: 30px !important;padding-left: 30px !important;background-color: #ffffff !important;}”]

حوزه فعالیت :

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1583951172220{margin-bottom: 0px !important;padding-right: 30px !important;padding-left: 30px !important;background-color: #ffffff !important;}”]

غذا و نوشیدنی

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1573418721342{margin-bottom: 0px !important;padding-right: 30px !important;padding-left: 30px !important;background-color: #ffffff !important;}”]

مدیرعامل :

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1583951190183{margin-bottom: 0px !important;padding-right: 30px !important;padding-left: 30px !important;background-color: #ffffff !important;}”]

ترکان

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1573418735404{margin-bottom: 0px !important;padding-right: 30px !important;padding-left: 30px !important;background-color: #ffffff !important;}”]

سال تاسیس :

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1583951220195{margin-bottom: 0px !important;padding-right: 30px !important;padding-left: 30px !important;background-color: #ffffff !important;}”]

1398/11/10

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1573418760086{margin-bottom: 0px !important;padding-right: 30px !important;padding-left: 30px !important;background-color: #ffffff !important;}”]

شعار :

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1583951248028{margin-bottom: 0px !important;padding-right: 30px !important;padding-left: 30px !important;background-color: #ffffff !important;}”]

مزرعه تا سفره سالم

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1573418775468{margin-bottom: 0px !important;padding-right: 30px !important;padding-left: 30px !important;background-color: #ffffff !important;}”]

نماد :

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1583951267361{margin-bottom: 0px !important;padding-right: 30px !important;padding-left: 30px !important;background-color: #ffffff !important;}”]

سفره ایرانی

[/vc_column_text][vc_single_image image=”26886″ img_size=”120*30″ alignment=”center” onclick=”custom_link” img_link_target=”_blank” css=”.vc_custom_1585768693842{margin-bottom: 0px !important;padding-top: 30px !important;padding-bottom: 10px !important;background-color: #ffffff !important;}” link=”http://foodatlas.ir/”][vc_column_text css=”.vc_custom_1573418820149{margin-bottom: 0px !important;padding-top: 10px !important;padding-right: 30px !important;padding-bottom: 10px !important;padding-left: 30px !important;background-color: #ffffff !important;}”]

شبکه های اجتماعی :

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1583596934544{margin-bottom: 0px !important;padding-right: .3vh !important;background-color: #ffffff !important;}”]

[/vc_column_text][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width=”stretch_row_content_no_spaces” content_placement=”top” css=”.vc_custom_1583540268048{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;background-color: #eeeeee !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}”][vc_column css=”.vc_custom_1583582384373{padding-right: 30px !important;padding-left: 30px !important;}”][vc_tta_accordion style=”modern” color=”white” c_align=”center” active_section=”” collapsible_all=”true”][vc_tta_section title=”اهداف” tab_id=”اهداف”][vc_column_text css=”.vc_custom_1583956023950{background-color: #ffffff !important;}”]چشم انداز
• تبیین جایگاه ویژه کشور در صنعت گردشگری جهان و پتانسیل های فراوان ایران در این بخش
• تبیین توان بالقوه غذای ایرانی در توسعه اقتصادی کشور و کمک تحقق اقتصاد مقاومتی
• توسعه غذای ایرانی با توجه به بهبود تعاملات بین المللی ایران با جهان
ماموریت
• اعتبار سنجی مراکز تولیدی و توزیعی جهت کمک به آنان و معرفی به سازمان های داخلی و بین المللی
• شناسائی مراکز تولیدی و توزیعی معتبر در ایران
• تبیین شاخص های علمی غذای ایرانی با پشتوانه دانشگاههای داخلی و خارجی و ارائه الگو به جامعه
آرمان سازمانی
• بررسی راهکارهای تسهیل ثبت مالکیت معنوی محصولات غذایی ایرانی در داخل کشور و جهان
• حمایت از حقوق تولید کنندگان و مراکز توزیعی غذایی ایران در مجامع داخلی و بین المللی
• آموزش و فرهنگ‌سازی مصرف غذای ایرانی در جامعه و استفاده از ظرفیت‌های آن در جامعه
ارزشها
• تلاش برای توسعه سرمایه گذاری و توسعه گردشگری در کشور در راستای افزایش درآمد شهروندان از محل گردشگری غذای ایرانی
• کمک به توسعه خدمات گردشگری داخلی و استاندارد سازی خدمات در راستای حفظ حقوق گردشگران خارجی و داخلی و جلب رضایت حداکثری آنان
• توجه به گردشگری سلامت و تلاش برای توسعه این بخش و کمک به افزایش زیرساخت های موجود در کشور
ارزشهای اخلاقی
• بررسی روش های افزایش پذیرش مسئولیت های مدنی و اجتماعی در جامعه در راستای مصرف غذای ایرانی
• بررسی راهکارهای عملیاتی توانمندسازی فرهنگسراها و خیریه ها جهت ترویج مصرف غذای ایرانی در جامعه
• تبیین و گسترش فرهنگ پذیرش مسئولیت های اجتماعی در مراکز تولیدی و توزیعی غذای ایرانی
• ارائه الگو های اسلامی، ایرانی به جامعه در جهت انجام امور مدنی و اجتماعی و تسهیل گری در پذیرفتن این مسئولیت
• بررسی راهکارهای افزایش اخلاق حرفه ای در کسب و کار غذا با ارائه الگوی اسلامی، ایرانی
بیانیه هدف
اطلس غذای ایرانی با هدف آنالیز و بررسی وضعیت برند مراکز تولیدی و توزیعی غذای ایرانی و ارائه راهکار برای توسعه متوازن و اصولی برند های اسلامی و ایرانی به صورت واقعی و قابلیت اندازه گیری نتیجه با بهره گیری از جدیدترین متدها و تازه های برندینگ در جهان به صورت کاملا کاربردی ، مشاوری امین و حرفه ای برای مراکز تولیدی و توزیعی غذای ایرانی در بازه زمانی مشخص و دوره های خاص توسعه می باشد.

استراتژی فرهنگی
• شناسایی اساتید و متخصصین واجد شرایط جهت تدریس در دوره‌های آموزشی مورد نیاز
• شناسائی عوامل مؤثر بر غذای ایرانی و آگاهی از نقش این عوامل در کاهش یا افزایش رونق کسب و کار آنان
• ارائه و پیش‌ بینی سازوکارهای حمایتی از پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مرتبط با غذای ایرانی
• ایجاد هماهنگی لازم با سازمان های مرتبط برای برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و فرهنگ مصرف غذای ایرانی در مدارس ابتدایی و متوسطه و دانشگاه ها در کشور
استراتژی عملیاتی یا وظیفه ای
• توسعه زیرساخت ها و خدمات مورد نیاز برای توسعه بخش غذای ایرانی در کشور
• بررسی مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی کشور در حوزه گردشگری از جمله صاحبان هتل ها، رستوران ها، آژانس های مسافرتی، راهنماهای گردشگری در زمینه غذای ایرانی
• ایجاد ارتباط و ارتقاء جایگاه مرکز در رسانه‌های جمعی و مطبوعات کشور
• معرفی مرکز و فعالیت‌های انجام شده و تلاش برای افزایش نقش آن در تصمیم‌گیری‌های کشوری
• ارائه راهکارهای موجود جهت پیشبرد اهداف مرکز در فضاهای اجتماعی[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”کمیته” tab_id=”کمیته”][vc_column_text]

آموزش تامین کنندگان مواد غذایی واحد های تولیدی صنعتی
گردشگری غذا جشنواره غذایی  رسانه  و خدمات مجازی
توسعه روابط تجاری و اقتصادی و مناسبت‌ها بهره وری و مدیریت کیفیت مسئولیت های اجتماعی
اعتبارسنجی و مالکیت معنوی غذای بین الملل برند تجاری
غذای آهسته غذا درمانی سفره آرایی
تاریخ نگاری غذا کیک و دسر و نوشابه دم نوش ها و افزودنی ها

[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”رزومه” tab_id=”رزومه”][vc_column_text]برگزاری جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری بین استان های اصفهان تهران قم مرکزی و البرز

مسابقه انتخاب بهترین غذا و دم نوش 5 استان مهم کشور

مسابقه انتخاب برترین سرآشپز 5 استان کشور

برگزاری ورک شاپ های آموزشی غذای ایرانی

برگزاری مسابقه مردمی بهترین غذای سنتی اصفهان

اجرای پویش مردمی من ایرانی ام غذای ایرانی را دوست دارم با حضور وزرا و بازیگران صداو سیما

برگزاری جشنواره غذایی مهمان نواز در پارک تفریحی ناژوان

برگزاری نشست غذای سالم

[/vc_column_text][/vc_tta_section][/vc_tta_accordion][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width=”stretch_row_content_no_spaces” content_placement=”middle” css=”.vc_custom_1583597560019{background-color: #1f1f1f !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}”][vc_column css=”.vc_custom_1569680917893{padding-right: 40px !important;padding-left: 40px !important;}”][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text css=”.vc_custom_1583597682895{padding-top: 30px !important;padding-bottom: 20px !important;}”]

گالری تصاویر

[/vc_column_text][vc_images_carousel images=”29933,29934,29935,29936,29937,29938,29939,29940,29941,29942,29943,29944,29945,29946,29947″ img_size=”medium” speed=”3000″ slides_per_view=”4″ autoplay=”yes” wrap=”yes” css=”.vc_custom_1584357467567{padding-right: 30px !important;padding-left: 30px !important;}”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]